شنبه, ۳۰ شهریور, ۱۳۹۸

معاونت مالی و اداری

معاونت مالی، اداری و پشتیبانی

درحال بارگذاری

مسئول کنترل پروژه معاونت مالی، اداری و پشتیبانی

اصولا در سازمانهای موفق ، واحدی وجود دارد که بر اساس اهداف بلندمدت و کوتاه مدت مجموعه و سیاستهای کلی ، برنامه های اجرایی را مشخص نموده و این سیر علاوه بر افزایش بهره وری واحدها و پیشبینی احتمالات ، مبنایی جهت اندازه گیری کارایی و بهره وری درون سازمانی می باشد . در بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور به دلیل حساسیتهای بالایی که بر روی مصرف درآمدها وجود دارد و باعنایت به تعدد اقدامات خیرخواهانه ، واحدی تحت عنوان امورمالی و برنامه ریزی تشکیل گردیده که علاوه بر پردازش ورودی های خیریه (منابع مالی ) ، عناوین منابع تخصیص یافته و سهم هر بخش را بر اساس اولویت ها و سیاستهای کلی اعضای محترم هیئت مدیره تعیین می نماید . بر این اساس هر ساله پس از تدوین برنامه بودجه و تایید و تصویب آن توسط مدیرعامل محترم و اعضای محترم هیئت مدیره برنامه اجرایی سال مشخص می شود و کلیه منابع پس از ثبت در سیستم حسابداری بر اساس سهم تخصیص یافته و با رعایت قواعد کامل اداری و مالی و برپایه اصل شفافیت به مددجویان تخصیص می یابد .این معاونت از ۳ واحد امور مالی و قراردادها ، امور اداری و آموزش و امور پشتیبانی به شرح ذیل تشکیل شده است :

واحد مالی و قرارداد ها 

درحال بارگذاری

محمدرضا عاطفت

کارشناس واحد امور مالی و قرارداد ها

۱) ثبت اسناد مالی در سیستم نرم افزاری و تحریر دفاتر قانونی
۲) بایگانی اسناد حسابداری و کنترل واریزیهای صدقات و خیرات
۳) تهیه و تنظیم برنامه بودجه سالیانه و برنامه ریزی و نظارت بر ورودی و خروجی وجوهات
۴) پیگیری کلیه امورات مربوط به واحد برنامه ریزی وسیستم اطلاعات مالی جهت مدیرعامل
۵) محاسبه و پرداخت حقوق پرسنل بنیاد
۶) ارتباط با ناظر مالیاتی و تهیه اظهارنامه و صورتهای مالی
۷) واریز مستمری تحت پوششین بنیاد
۸) انعقاد قرارداد ساخت صندوق ، توزیع و کلیه قراردادهای پیمانکاری
۹) انعقاد قراردادهای کار پرسنل خیریه

مراجع نظارت بر عملکرد مالی بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور

طبق قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، چهار گروه بر عملکرد مالی و نحو مصرف درآمدهای این بنیاد نظارت دارند که عبارتند از :
۱-نیکوکاران گرامی : هر ساله گزارش جامع عملکرد مالی این بنیاد که در بروشورهای سالیانه به طور ریز و دقیق تدوین می گردد ، در بین تمامی مشترکین صندوقهای صدقات و خیرین ارجمند توزیع می شود .
۲-نیروی انتظامی ( پلیس امنیت ناجا ) : باعنایت به اینکه مرجع صدور پروانه فعالیت بنیاد ، پلیس امنیت ناجا می باشد لذا هر ۶ماه گزارش جامع مالی بنیاد به کارشناسان مجرب آن نهاد ارائه می شود که ایشان نیز پس از بررسی های ویژه نسبت به تمدید مجوز فعالیت اقدام می نمایند .
۳-سازمان امورمالیاتی کشور : طبق بند ط قانون مالیاتهای مستقیم ، عملکرد مالی بنیاد هر ساله توسط ناظر و ممیز مالیاتی بررسی شده که در صورت تایید عملکرد مالیاتی ، معافیت های لازم صادر می شود که بحمدا… بنیاد از ابتدای تاسیس تا کنون ، موفق به اخذ این معافیتها شده است .
۴-بازرسین هیئت مدیره : طبق قوانین سازمان ثبت کشور ، بازرس هیئت مدیره موظف به بررسی عملکرد مالی بنیاد طبق اساسنامه می باشد .

واحد پشتیبانی

درحال بارگذاری

کارشناس واحد پشتیبانی

۱) تنظیم به موقع و دقیق کمیسیونهای معاملات
۲) تنظیم صحیح لیستهای تنخواه و تکمیل آن
۳) الصاق برچسب اموال بر کالاهای خریداری شده و تکمیل فرم مربوط به تحویل کالای خریداری شده
۴) پیگیری خریدها ، خدمات و درخواستهای واحدها در اسرع وقت و با صرفه جویی مناسب
۵) مراقبت و نگهداری از ساختمان و تاسیسات و اموال بنیاد و جمع داری اموال

واحد آموزش و اداری

درحال بارگذاری

امید میرزایی

کارشناس واحد اداری

۱) جذب نیرو ، مصاحبه و معرفی افراد واجد شرایط جهت مراحل بعدی گزینش
۲) برنامه ریزی جهت درج آگهی استخدام
۳) نظارت و کنترل و ثبت ورود و خروج کارکنان
۴) عقد قرارداد کارکنان اداری و تخلیه گر با هماهنگی و نظارت واحد مالی و برنامه ریزی
۵) تنظیم احکام ماموریت و صدور معرفی نامه جهت سایر مراکز با نظر مدیرعامل
۶) انجام مراحل بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی و عمر و ارتباط با سازمانهای بیمه گر
۷) تهیه و ارسال لیست کارکرد ماهیانه کارکنان اداری و کنترل لیست کارکنان تخلیه گر
۸) برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف سازمانی
۹) استعلام مدارک تحصیلی کاردانی به بالا و ثبت کلیه اطلاعات در رایانه

ساختار معاونت مالی، اداری و پشتیبانی

5 1024x510 - معاونت مالی و اداری

طراحی توسط روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور