رویکرد بنیاد در حوزه اشتغال و کارآفرینی در سال ۱۳۹۹

رویکرد بنیاد در حوزه اشتغال و کارآفرینی در سال ۱۳۹۹

 

[foogallery id=”10163″]

با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع اشتغال و کارآفرینی، یکی از مهمترین سیاست های بنیاد در سال های اخیر، پرداختن به امر اشتغال و کارآفرینی بوده است که در قالب برنامه های معین اجرایی گردیده است، در همین راستا متن زیر حاصل مصاحبه ای است که با حمیدرضا شکوری معاونت توانمندسازی بنیاد، درباره چیستی، چرایی و چگونگی اجرای این موضوع صورت گرفته است.

آقای شکوری به عنوان سؤال ابتدایی لازم است مختصری درباره این معاونت یعنی معاونت توانمندسازی توضیحاتی بفرمایید.

از آنجایی که توانمندسازی یک فرآیند پویا و فراگیر است و هدف عمده فرآیند توانمندسازی، ایجاد تغییرات مناسب در کلیه ابعاد و جوانب زندگی افراد، خانواده ها، گروه ها و اقشار اجتماعی می باشد،  رویکرد بنیاد نیز در این حوزه به گونه ای است که کمک کند تا  افراد ضعیف تلاش نمایند بر ضعف هایشان غلبه؛ جنبه های مثبت زندگیشان را بهبود بخشیده، مهارت ها و توانایی هایشان را برای کنترل عاقلانه بر زندگی افزایش داده و آن را در عمل پیاده نمایند. در همین راستا بنیاد خیریه وفاق سبزعلوی  بر این باور است که با حمایت از بنگاه های اقتصادی خرد و مشاغل خانگی میتوان بسیاری از معضلات اجتماعی  ناشی از بیکاری و فقر را از بین برده و با ایجاد کسب و کارهای پایدار گامی در جهت توانمندسازی جامعه برداشت.

برای تحقق اهداف بنیاد در این زمینه، برنامه های اجرایی شما برای این معاونت در سال ۱۳۹۹ چیست؟

برنامه اجرایی معاونت توانمدسازی در سال ۹۹ بدین صورت است که  پس از ارجاع درخواست های وام به این معاونت و پس از بازدید از محل اشتغال و طرح در کمیسیون توانمندسازی، نسبت به پرداخت وام  با مشارکت صندوق کارآفرینی امید یا معرفی مستقیم به صندوق قرض الحسنه وفاق سبز  اقدام می گردد. برنامه اجرایی این معاونت در سال جاری بر اساس اعطای حداقل یکصد وام توانمند سازی با ایجاد حداقل ۳۰۰ فرصت شغلی  تنظیم گردیده است.

برای رسیدن به میزان تعهد اشتغال زایی در این معاونت چه سازوکارهایی برای انجام برنامه های گفته شده پیش بینی کرده اید ؟

در وهله نخست با اطلاع رسانی در سایت  بنیاد و همچنین از طریق توزیع تراکت نسبت به معرفی این تسهیلات اقدام گردیده و همچنین با انعقاد تفاهم نامه های ارگانی و سازمانی ، متقاضیان دارای شرایط لازم به بنیاد  ارجاع می گردند ،  انعقاد تفاهم نامه  با کمیته امداد امام خمینی تهران و شهرداری های  مناطق مختلف  شهر تهران از این جمله تفاهم نامه ها می باشد.

آیا اعطای تسهیلات وام بنیاد بمنظور اشتغالزایی صرفا در حوزه معاونت توانمندسازی و مختص به شهروندان تهرانی می باشد؟

خیر در حال حاضر علاوه بر اعطای تسهیلات در شهر تهران، در چهار استان کشور شامل خوزستان، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد و همچنین چها رمحال و بختیاری خدمات اعطای وام اشتغالزایی انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا