معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی

برنامه، هماهنگی و هم افزایی ایجاد می کند، هم زنجیره ی برنامه ها ما را به اهداف چشم انداز می رساند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
اهم فعالیت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بنیاد خیریه وفاق سبزعلوی کشور جهت ارائه خدمات خرسند ساز برای جامعه هدف (نیازمندان و محرومین) براساس برنامه راهبردی بنیاد به تفکیک هر واحد به شرح زیر می باشد:
واحد نظارت برنامه و بودجه
۱.تدوین بودجه کل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور بر مبنای بودجهریزی عملیاتی
۲.تهیه و تنظیم برنامه راهبردی بنیاد و برنامه عملیاتی واحدها با مشارکت کلیه معاونت ها و رؤسای بلافصل
۳.تهیه گزارش عملکرد دورهای (فصلی) از پیشبرد برنامههای راهبردی بنیاد و نیز تجزیه و تحلیل آنها
۴.تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی و بودجه تفصیلی بر اساس اهداف و سیاستهای بنیاد
۵.توزیع و تخصیص منابع مالی بنیاد و نظارت بر هزینهکرد آن با مشارکت سایر معاونت ها و رؤسای بلافصل و نیز پیگیری در تخصیص به موقع و مناسب منابع از مراجع ذیربط جهت پیشبرد اهداف بنیاد
۶.بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم در خصوص اصلاحیههای بودجه بنیاد و ردیفهای وابسته و پیگیری در تحقق آن
7.تهیه گزارش عملکرد سالانه برنامه وبودجه و ردیف های وابسته بر اساس اعتبارات ابلاغی، میزان تخصیص منابع و عملکرد اجرایی آنها و نیز ارائه پیشنهادهای لازم در این خصوص با مشارکت معاونت های ذیربط
۸.تهیه و تنظیم گزارشهای تحلیلی بودجهای
واحد کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد
۱.بررسی نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصتهای پیش روی بنیاد و ارائه پیشنهادهای لازم
۲.نظارت بر تهیه و اجرای برنامههای عملیاتی بنیاد با توجه به چشمانداز و برنامه راهبردی بنیاد
۳.بررسی و ارزیابی گزارش کنترل پروژه های معاونت های بنیاد به صورت فصلی براساس برنامه راهبردی و ارائه پیشنهادات لازم
۴.پایش سالیانه اجرای مصوبات مجمع عمومی سالیانه، هیئت مدیره، شورای اداری و تعهدات ایجاد شده از طریق انعقاد تفاهم نامه
۵.ارزشیابی عملکرد کارکنان بنیاد براساس شاخص های کمی و کیفی به صورت فصلی و ارائه کارنامه سالیانه
واحد سازماندهی و روش ها
۱.بررسی، نظارت و مشارکت در تهیه و تدوین دستورالعملها، اساسنامهها و آییننامههای اجرایی موردنیاز بنیاد
۲.بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم در بازنگری، تدوین و یا به روز رسانی ساختار سازمانی بنیاد
۳.بررسی پیشنهادهای واصله از معاونت های بنیاد در خصوص تخصیص، بازنگری، ایجاد و یا حذف سطوح و پستهای سازمانی
۴.بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم در خصوص بهبود فرآیندها و روشهای انجام کار در بنیاد، متناسب با اهداف و سیاستهای بنیاد با مشارکت معاونت ها و رؤسای بلافصل
۵.مدیریت و سیاست گذاری در خصوص برنامه ریزی و نظارت عالیه بر اجرای فعالیت ها
۶.ارائه گزارشات مدیریتی از چالش ها و مشکلات بنیاد در راستای ایجاد بهره وری
۷.انجام سایر وظایف محوله از سوی مقام مافوق در حدود مقررات موجود
واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات
۱.نظارت برعملکرد کارمندان جمع آوری کننده وجوهات به صورت میدانی و ارائه گزارش ماهیانه
۲.ممیزی فاکتورهای هزینه کرد بنیاد از طریق تسویه تنخواه های معاونت ها و رؤسای بلافصل
۳. رسیدگی و پاسخگویی به شکایات خیرین محترم بنیاد


دبیر جلسات و پایش مصوبات
جلسات شورای اداری :
جلسات شورای اداری هر دو هفته یکبار با حضور مدیر عامل ، معاونین و مسئولین واحدها تشکیل می گردد. در این جلسه هر کدام از اعضا در خصوص اقدامات و عملکرد دو هفته خود گزارش داده و چنانچه از جلسه قبل تعهداتی را عهده دار باشند اقدامات به عمل آمده برای اجرای آن را بیان می کنند. همچنین از زمان تاسیس بنیاد تا کنون تعداد۳۸۶ جلسه و در سال ۱۴۰۱ تعداد۲۲ جلسه برگزار شده است.
جلسات کنترل پروژه :
جلسات کنترل پروژه در پایان هر فصل برگزار می گردد و کلیه معاونت ها اقدامات انجام شده خود را بر اساس برنامه مصوب در قالب اعداد و ارقام، نمودار و آمارهای مقایسه ای گزارش می نمایند.
نمودار مقایسه عملکرد بودجه ای بنیاد در سال ۱۴۰۱ با بودجه مصوب سال ۱۴۰۲
