معاونت مالی ، اداری و پشتیبانی
این معاونت شامل واحدهای مالي و قراردادها، اداري و پشتيباني می باشد
واحد مالي و قراردادها
اهم وظایف این واحد عبارتند از:
1.تهيه و تنظیم گزارشها صورتهای مالی و ثبت و صدور اسناد
2.تنظیم و کنترل نقدینگی بنیاد،
3.رسیدگی به امور تنخواه گردانی،
4.تهیه اظهار نامه مالیاتی،محاسبه و پرداخت حقوق پرسنل بنیاد ،
5.تحریر دفاتر قانونی معاملات فصلی صورت مغایرتهای بانکی میباشد.
6.اختصاص و پرداخت کلیه ی کمک های بلاعوض بنیاد در سر فصل های گوناگون جهت
خانواده های نیازمند و پروژه های در حال ساخت
7. انعقاد قرارداد های مربوط به پرسنل و امور خیریه و نظارت بر حسن انجام قرارداد های مربوطه
واحـد اداری و پشتیبانی
اهم وظایف این واحد عبارتند از:
1.جذب نیروهای متعهد و متخصص و صدور احکام کارگزینی و حکم ماموریتی پرسنل
2.پیگیری بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی پرسنل
3.نظارت و کنترل بر رفت و آمد مراجعین اعم از کارکنان و ارباب رجوع
4.تهیه و تنظیم گزارشات لازم جهت ارائه به واحد مالی
5.نظارت بر امور حضور و غیاب پرسنل
6.خرید اقلام و کالا های مورد نیاز جهت خدمت رسانی به خانواده های نیازمند.
7. نظارت فنی بر احداث پروژه عمرانی در قرارگاههای استانی
8.جمعداری اموال و تعمیر و نگهداری از کلیه اموال و وسایل نقلیه بنیاد
9.خرید ملزومات اداری مورد نیاز و تهیه و تنظیم کمیسیونهای معاملاتی
10.انجام تدارکات لازم جهت برگزاری اردوهای جهادی در قرارگاههای استانی
مراجع نظارت برعملکرد مالی بنیاد
علاوه بر نظارتهاي داخلي بر روي منابع درآمدي و تخصص يافته از قبيل مديرعامل، اعضای هيئت مديره، بازرسين هيئتمديره، ارگانهاي اجرايی برون سازماني از قبيل وزارت كشور، نيروي انتظامي، سازمان امورمالياتي كشور نيز بر عملكرد مالي بنياد نظارت دارند، ضمن آنكه هر ساله كليه اقدامات صورت گرفته به تفكيك در قالب يك بروشور به استحضار خيرين عزيز ميرسد.