لیست موسسات خیریه برتر ایران

لیست موسسات خیریه برتر ایران

انتخاب از میان فهرست موسسات خیریه فعال در کشور در زمینه های مختلف اجتماعی، تحصیلی، فرهنگی، آموزشی، درمانی و غیره کار آسانی نیست اما شاید بتوان در این یادداشت به چند مورد از موسسات خیریه که از حُسن شهرت برخوردارند اشاره مختصری نمود.

 

۱.بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور

 

بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور به شماره ثبت: ۱۳۷۷۴ قریب به ۲۰ سال است که با حمایت و اعتماد خیرین، توفیق خدمت رسانی به محرومین جامعه را دارد و تلاش می کند در حد وسع یاری‌گر خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست، ایتام، بیماران و سایر افراد بی بضاعت باشد. این بنیاد طرح سفره های علوی را که شامل ۱۰ طرح می باشد اجرا می کند: ۱.طرح خیرات نان  ۲.طرح نذر و صدقه کتاب باقرالعلوم(ع)  ۳.طرح موکب وفاق سبز علوی ۴.طرح اردوهای جهادی ۵.طرح پیوند علوی(اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند) ۶.مشق همدلی (کمک به دانش اموزان نیازمند) ۷.اعطای وام قرض الحسنه ۸. مدرسه سازی ۹. توزیع ارزاق ۱۰.کمک های درمانی

اهداف بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور 

۱- کمک و دستگیری از مستمندان و نیازمندان

۲- کمک به تهیه و تکمیل جهیزیه دختران بی بضاعت

۳- کمک به جوانان مستعد و علاقه مند در جهت ادامه تحصیل

۴- کمک به جوانانی که با وجود برگزاری مراسم اولیه ازدواج ، توان شروع زندگی مشترک را ندارند

۵- کمک به ایجاد کارهای موقت برای رفع نیازهای افراد مستمند

۶- ایجاد اشتغال برای جوانان و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز علمی

۷- پژوهش ، تحقیق و ارائه راه حل هایی در جهت خود کفایی و ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند که استعداد و توانایی انجام کار را دارند

۸- همکاری با سایر نهادها و سازمانهاعلی الخصوص سازمان بهزیستی و کمیته امداد در جهت کمک به مردم کم در آمد ، محروم و بی بضاعت

۹- کمک در جهت مداوا و نگهداری معلولین و سالمندان

۱۰- توزیع و پخش صندوق های صدقات و جمع آوری هدایا , نذورات و صدقات

۱۱- کمک به احیاء و ایجاد و گسترش مراکز درمانی و بهداشتی بصورت درمانگاه های خیریه

۱۲- کمک به آموزش جوانان در جهت رفع نیازهای خود به صورت صحیح و اصولی

۱۳- تحت پوشش قراردادن مستمندان و نیازمندان جامعه

۱۴- کمک به احیا،ایجاد و گسترش مراکز فرهنگی،آموزشی،پرورشی،ورزشی و زیست محیطی

۱۵- کمک رسانی جهت تامین مسکن خانواده های محروم و کم درآمد

۲.موسسه خیریه محک(حمایت از کودکان سرطانی)

موسسه محک به عنوان یکی از برترین موسسات خیریه کشور در زمینه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان فعالیت داشته و برندی بسیار موفق محسوب می شود. جالب است بدانید که ایده تاسیس و راه اندازی موسسه خیریه محک، توسط بنیان گذار آن سعیده قدس و از ابتلای فرزندش به بیماری سرطان سرچشمه گرفته است.

لوگو موسسه محک

بر اساس آخرین آمار،  محک حامی  بیش از ۳۰ هزار کودک و نوزاد مبتلا به بیماری سرطان بوده است. خوشبختانه حمایت موسسه محک از کودکان مبتلا به سرطان، با همیاری مردم ایران پیوسته در حال افزایش است. موسسه خیریه محک از یک بیمارستان کاملا تخصصی جهت درمان سرطان کودکان برخوردار است که مساحت آن بیش از ۱۸۰۰۰ متر مربع است. موسسه محک مجری تعداد زیادی از پروژه تحقیقاتی در زمینه درمان سرطان کودکان بوده و با شرکت های درمانی و تحقیقاتی بسیار معتبری همکاری می کند.

 

۳.موسسه بهنام دهش پور (حمایت از بیماران سرطانی)

موسسه خیریه بهنام دهش پور یکی دیگر از موسسات خیریه کشور است که در زمینه درمان بیماری سرطان فعالیت دارد. داستان تاسیس این موسسه بسیار تامل برانگیز است. موسس و بنیان گذار این موسسه، بهنام دهش پور، در سن ۱۷ سالگی به بیماری سرطان مبتلا شد. وی بدون در نظر گرفتن شرایط سخت بیماری اش، ۴ سال پس از ابتلا به سرطان، در سال ۱۳۷۴ اقدام به راه اندازی یک بازارچه امور خیریه نمود.

موسسه بهنام دهش پور

 

۴.موسسه خیریه زنجیره امید(خدمات درمانی برای کودکان)

موسسه خیریه زنجیره امید در تیرماه سال ۱۳۸۶ با هدف ارائه خدمات درمانی به کودکان نیازمند و کم برخوردار تاسیس شد. حوزه فعالیت موسسه زنجیره امید، یاری رساندن به کودکان کمتر از ۱۸ سال است که به بیماری های قلبی و مشکلات ارتوپدی مبتلا هستند. لازم به ذکر است که موسسه خیریه زنجیره امید با موسسه ای همنام خود در فرانسه همکاری دارد.

انحمن زنجیره امید

موسسه خیریه زنجیره امید،  با شعار “بر چهره  کودکی اش طرح لبخندی بکشیم” به فعالیت می پردازد. فعالیت این موسسه به طور کلی به سه دسته فعالیت های درمانی، ساختاری و  آموزشی – پزشکی تقسیم می شود. موسسه زنجیره امید از زمان تاسیس تاکنون به بیش از ده هزار کودک مبتلا یاری رسانده و  آنها را تحت حمایت قرار داده است.

 

۵.انجمن ام اس ایران (حمایت از بیماران ام اس)

 انجمن مولتی پل اسکلروز ایران که به نام انجمن ام اس ایران نیز شناخته می شود، موسسه خیریه ای است که در زمینه یاری رسانی و حمایت از بیماران ام اس فعالیت دارد. انجمن ام اس ایران در اسفندماه ۱۳۷۸ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و تاکنون به صورت پیوسته فعالیت خود را ادامه داده است.

انجمن ام اس ایران

 

۶.موسسه خیریه دارالاکرام(حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل)

موسسه خیریه دارالاکرام، نهاد مردمی مستقل، غیرانتفاعی با رویکردی فراسیاسی و فرامذهبی، به منظور مقابله با پدیده نامطلوب بازماندگی تحصیلی کودکان در سال ۱۳۸۰ پا به عرصه ظهور گذاشت. اینک پس از نزدیک به دو دهه فعالیت در این عرصه، این موسسه با برخورداری از ۲۱ شعبه استانی در بیش از ۶۰ شهر کشور، از دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر، از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه، با اهدا بورسیه تحصیلی حمایت می نماید.

موسسه خیریه دالاکرام

۲ دیدگاههای این مطلب

  1. سلام من خلیل از افغانستان هستم. من به کمک فوری نیاز دارم زیرا وضعیت افغانستان خیلی خراب است لطفا به من کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا